2012.07.11 - Poniżej przedstawiamy aktualny cennik naszych wyrobów:

BATO_cennik_2012-08-01.xls


2012.01.31 - Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom, naszym klientom oraz partnerom za odwiedzenie naszego stoiska podczas targów Budma 2012, które odbyły się w dniach 24-27 stycznia w Poznaniu.
Poniżej przedstawiamy galerię zdjęć:
GALERIA Budma 2012

W celu ułatwienia wyboru koloru farby, impregnatu lub lakierobejcy, prezentujemy poniżej wzorniki kolorów. Kolory należy traktować poglądowo, gdyż to co Państwo widzą na ekranie w dużej mierze zależy od ustawień parametrów karty graficznej oraz Państwa monitora.
Standardowe kolory farb, które mamy w ofercie mogą Państwo znaleźć w naszym wzorniku.



Wzornik kolorów farb do pobrania w formacie pdf


Poniżej znajdują się wzorniki typowych kolorów impregnatów oraz lakierobejc:


Jak malować ???

Odpowiednie zabezpieczenie elementów metalowych farbami przyczynia się do obniżenia kosztów związanych z użytkowaniem tych elementów. Korozja powoduje olbrzymie straty w gospodarkach świata. Skutki niewłaściwego zabezpieczenia przed korozją w Polsce liczone są na poziomie kilku procent PKB. Jest to skutek tego, iż często mylone są i utożsamiane ze sobą dwie podstawowe funkcje farb, emalii. Zabezpieczenie przed korozją oraz efekt dekoracyjny.

Emalia, która po nałożeniu na dany element daje widoczne efekty dekoracyjne niekoniecznie spełnia swoja funkcje ochronną przed korozją. Związane jest to z grubością powłoki, jaką należy nałożyć na element, który chcemy zabezpieczyć przed korozją.

Efektywność zabezpieczenia elementów przed korozja jest zawsze związana z kosztami i charakteryzuje się tym, iż obie zmienne zarówno koszty jak i jakość powłoki przebiegają w tym samym kierunku. Warto wspomnieć, iż koszty związane z nieodpowiednim wymalowaniem są dużo wyższe niż te, które ponosimy w przypadku właściwego wymalowania i zabezpieczenia powłoki. Chcielibyśmy przedstawić Państwu sposoby malowania i przygotowania powierzchni tak, aby przekazane przez nas informację pomogły Państwu minimalizować koszty związane z zabezpieczeniem przed korozją.

Trwałość zabezpieczeń przeciwkorozyjnych zależne jest od:

  • właściwego przygotowania powierzchni
  • doboru właściwego zestawu malarskiego
  • grubości powłoki

A.
Decydującą kwestią w wyborze metod oczyszczania jest charakter zanieczyszczeń.Wśród zanieczyszczeń możemy wyróżnić: wodę, zendrę, rdzę, tłuszcz, pył, sole, starą powłokę malarską, pasty polerskie. Sposób wyboru metody odtłuszczenia jest uzależniony od środowiska oraz od oczekiwanych efektów finalnych jakie chcemy osiągnąć.

Należy łączyć metody, techniki oczyszczania np. powierzchnie zanieczyszczone tłuszczem, smarem i rdzą powinno się odtłuszczać i czyścić strumieniowo ściernie.

Metoda oczyszczania

Rodzaj zanieczyszczenia

woda

zendra

rdza

tłuszcz

pył

sole

stara powłoka malarska

Pasty polerskie

Strumieniowo ścierne piaskowanie, śrutowanie

 

 

+

 

 

+

 

 

+

 

 

-

 

 

-

 

 

-

 

 

+

 

 

-

Szczotkowanie, skrobanie , młotkowanie

 

-

 

+ -

 

+ -

 

-

 

+ -

 

-

 

+ -

 

-

Oczyszczanie płomieniowe

+

+ -

+ -

+ -

-

+ -

+

-

Odtłuszczanie rozpuszczal.

-

-

-

+

+

-

+ -

+ -

Odtłuszczanie alkaliczne

+

-

-

+

+

+

+

+

Trawienie w kwasach

+

+

+

-

-

+

-

-

B.
Aby właściwie dobrać zestaw malarski polecamy skontaktować się z firmą BATO, co pozwoli na dobranie odpowiedniego zestawu malarskiego dla Państwa potrzeb.

C. Grubość powłoki

Grubość powłoki to pozostałość części stałych farby, które pozostają po wyschnięciu na elemencie. W tak zwanej lekkiej anty-korozji odpowiednia powłoka, która jest potrzebna do właściwego zabezpieczenia elementów przed rdzewieniem to 120 mikronów po wyschnięciu farby (tą grubość przyjmijmy dla ułatwienia).

Grubość powłoki zależna jest od metody jaką malujemy element. Najbardziej powszechne metody nakładania farby to: pędzlem, zanurzeniowo, natryskiem pneumatycznym oraz (jeżeli farba ma odpowiednia tiksotropię (konsystencję) pompą hydrodynamiczną.

Poniżej tabela przedstawiającą grubość powłoki malarskiej uzyskanej wybraną metodą. Wymalowania wykonane farbą podkładową szybkoschnącą BATO.

Metoda nakładania farby

Ilość wymalowań (warstw farby) oraz
uzyskana grubość powłoki na sucho (w mikronach)

1

2

3

Pędzlem

23

51

128

Zanurzeniowo

(bez rozcieńczania)

56

105

160

Natrysk pneumatyczny (rozcieńczenie 15%)

36

75

110

Natrysk pneumatyczny (rozcieńczenie 20%)

29

59

89

Natrysk pneumatyczny (rozcieńczenie 30%)

12

25

40

Natrysk pneumatyczny (rozcieńczenie 40%)

8

17

26

Pompą hydrodynamiczną

55

100

140


Powyższe opracowanie ma charakter informacyjny w celu szerszego zapoznania się z tematem anty-korozji polecamy pozycję literaturową: „Problemy z korozją” Andrzej Chmielewski Wrocław 1997

* literatura A. Chmielewski „Problemy z korozją. Zabezpieczenie przeciwkorozyjne konstrukcji stalowych –powłoki malarskie” Wrocław 1997

 

 
@    ®    Σ